Gadżety firmowe to dobra forma promocji przedsiębiorstwa, szczególnie gdy są dobrze przemyślane i dopasowane do grupy odbiorców danej usługi lub produktu. Na rynku działa wiele firm reklamowych zajmujących się produkcją gadżetów, sprowadzaniem ich oraz wykonywaniem znakowania. Często dysponują one obszernymi katalogami, gdzie przedmioty reklamowe podzielone są według przedziałów cenowych i tematyki. Wyróżnić można najpopularniejsze kategorie, takie jak: gadżety turystyczne, biurowe, sportowe, rozrywkowe czy związane z pielęgnacją i urodą. Przeważnie jest tak, że im więcej gadżetów zamówimy, tym cena za produkt jednostkowy będzie niższa. Związane jest to z rabatami za zamawianie dużych nakładów oraz rozłożenie kosztów dostawy i znakowania (płaci się za matrycę – to opłata jednorazowa przygotowania logotypu do nadruku). Wśród najpopularniejszych gadżetów reklamowych zamawianych na szeroką skalę zalicza się takie przedmioty jak smycze reklamowe, długopisy, breloki, ołówki, notesy czy przyborniki na biurko.